Notícies i actualitat
L'OET de Munich i la Fundació Foment del Turisme de Menorca uneixen esforços per estimular l'arribada de turistes alemanys a partir del 2016
Data : 13/11/2015
Les accions promocionals es vehicularien, en part, a través de RTK que, amb més de 3.500 agències de viatge associades, és la cooperativa d’agències de viatge independents més gran d’Europa.
La fundació ha centrat els seus esforços aquesta setmana en Centreeuropa, amb l’assistència a dos worshops celebrats a Frankfurt i Düsseldorf i a una presentació de TUI Poland a Varsòvia.
Aquesta setmana la Fundació Foment del Turisme de Menorca ha estat de ruta per Centreeuropa. Quatre cites importants expliquen aquest itinerari per Alemanya i Polònia. D’una banda, la celebració els dies 11 i 12 de dos workshops a Frankfurt i Düsseldorf amb touroperadors especialitzats en turisme d’incentius i turisme actiu i, d’altra, la presentació ahir a Varsòvia de les noves destinacions que incorporarà el touroperador TUI Poland al seu catàleg de 2016, entre les quals es troba Menorca. En aquestes tres cites s’ha pogut copsar l’interès creixent que desperta Menorca, especialment per la visió que se’n té com a destinació diferenciada.
La quarta és la reunió que va mantenir ahir la consellera de Promoció Turística, Artesania i Transports, Maria Sellarès, amb Álvaro Blanco, director de l’Oficina Espanyola de Turisme a Munich, i Thomas Böst, director gerent de RTK, que, amb més de 3.500 agències de viatge associades, és la cooperativa d’agènciaes de viatge independents més gran d’Europa. Aquesta trobada es mantenir amb l’objectiu de concretar una estratègia de promoció conjunta que ajudi a millorar el posicionament de Menorca a Alemanya per augmentar-ne, d’aquesta manera, el grau de coneixement i fer créixer l’interès dels alemanys per visitar la nostra illa.
Els assistents a la reunió, entre els quals hi havia també el director de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, David Vidal, van coincidir en què Menorca té molt de potencial per atreure els turistes alemanys, especialment interessats en la natura i la pràctica esportiva a l’aire lliure fora dels mesos de temporada alta, però també van reconèixer la necessitat de millorar-ne la imatge, el que requeriria, més enllà de campanyes puntuals potents, d’una estratègia de promoció continuada en origen. I és que a hores d’ara Menorca encara és relativament poc coneguda a Alemanya.
Tot i que encara s’han de concretar les accions promocionals en funció de la decisió que adopti el patronat de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, els responsables de l’OET i del RTK van apuntar la importància de treballar en diferents vies: l’execució d’una acció de posicionament per donar a conèixer l’illa a Alemanya; la realització d’estratègies de formació amb agents de viatge alemanys; la posada en marxa d’una campanya d’incentius de vendes dirigida a unes 400 agències; i la planificació d’una acció de màrqueting en mitjans especialitzats per arribar al consumidor final. Tot amb la finalitat d’incentivar l’arribada de més turistes alemanys a partir de la propera temporada.
Val a dir que aquest tipus de campanyes específiques i exclusives de Menorca s’han demostrat molt positives ja que mobilitzen un perfil de turista de poder adquisitiu mitjà-alt i amb inquietuds per conèixer la destinació i viure experiències enriquidores, especialment les relacionades amb l’esport, la natura, la cultura i la gastronomia. Un exemple d’èxit és la darrera campanya realitzada amb l’OET de Londres, que ha tingut un alt grau d’eficiència.
Maó, 14 de novembre de 2015