Notícies i actualitat

La Llei d'activitats classificades es modifica per aconseguir més agilitat administrativa

Data : 22/11/2011
La Conselleria d’Administracions Públiques del Govern balear tramita un esborrany per a la nova Llei d’activitats classificades, que permetrà aconseguir més agilitat administrativa perquè proposa unificar en un únic expedient la llicència d’obres i d’activitats.

L’administració autonòmica, juntament amb el Departament de Turisme i Activitats Classificades del Consell Insular de Menorca, van presentar les línies mestres d’aquest esborrany la setmana passada. A l’acte hi varen assistir tècnics de la Conselleria d’Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears i del Departament de Turisme i d’Activitats Classificades del Consell Insular de Menorca, així com els tècnics dels ajuntaments, acompanyats dels secretaris i diferents representants dels col·legis professionals d’arquitectes, arquitectes tècnics, etc., que varen tenir possibilitat d’aportar tant la seva experiència com els dubtes i problemes de la nova normativa a fi d’adoptar les modificacions necessàries. Prèviament, la conselleria insular d’Activitats Classificades havia fet una reunió amb els representants de tots els municipis de Menorca i de la FELIB.

“És molt important que des de les administracions facem feina junts amb l’objectiu de simplificar i reduir el nombre de tràmits burocràtics, perquè açò estimularà l’activitat econòmica i ajudarà a combatre l’atur”, explica la consellera insular de Turisme i Activitats Classificades, Maria Salomé Cabrera.

La declaració responsable per a les activitats permanents, la creació d’una oficina virtual per descarregar des de qualsevol ordinador la documentació tècnica, l’eliminació de les fiances i la inclusió d’una assegurança professional són altres de les qüestions cabdals d’aquesta nova llei.

Des de 1996 els consells insulars tenen atribuïdes les competències en matèria d’activitats classificades amb l’objectiu de vetllar perquè es compleixi amb les condicions exigides de seguretat, salubritat i ambientals tant per a iniciatives ordinàries com extraordinàries.

A partir de l’any 2008 es van transferir aquestes competències des dels consells insulars als ajuntaments amb més de 15.000 habitants. Per tant, a Menorca, Maó i Ciutadella les gestionen d’aleshores ençà.

Maó, 22 novembre 2011

 

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
 
Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) El PTI marca el model de desenvolupament de l'illa. Aquí podeu consultar el document en la seva integritat.
Carpeta Ciutadana Carpeta Ciutadana Apropam l'administració a la ciutadania. Els teus expedients a tan sols un clic. Demana el teu PIN CIUTADÀ
Menorca Talaiòtica Menorca Talaiòtica
Web Reserva de Biosfera Web Reserva de Biosfera Informa't de les novetats sobre les funcions de conservació, desenvolupament i de la Reserva de Biosfera.
IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca) IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca)
SAC SAC El Consell ofereix un servei integral d’atenció a la ciutadania. Informa’t de tots els tràmits que hi pots realitzar.
Contractació i Perfil del Contractant Contractació i Perfil del Contractant Contractes, licitacions, contractar, licitar, licitador
BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears
 
 
 

  © Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
 
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 2.1  |  RSS