Notícies i actualitat

2019: Més autonomia, més recursos i més accions

Data : 04/12/2018

La Fundació Foment del Turisme de Menorca comptarà l’any que ve amb prop de 3,7 milions d’euros que dedicarà a reforçar la promoció exterior, millorar el producte i la qualitat de la destinació, ampliar la connectivitat i potenciar el coneixement, la informació i la innovació.

Maite Salord: “L’any que ve farem un esforç significatiu des del Consell i la fundació per continuar fent de Menorca una destinació turística atractiva i competitiva”.


El Consell Insular de Menorca i la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) faran un esforç extraordinari en matèria turística l’any 2019. Als prop de 3,7 milions d’euros que l’ens de gestió turística destinarà a l’exercici de les competències de promoció, producte, informació i qualitat turística, s’hi afegiran els recursos que la institució insular consignarà a través de la direcció insular de Promoció Turística per desenvolupar grans projectes generadors de producte.

El pressupost de la FFTM
L’any que ve la FFTM comptarà amb un pressupost de 3.681.430,75 euros, un 21,8% més que el dedicat finalment l’any 2018 -als 2,3 milions pressupostats a l’inici s’hi han afegit després prop de 700.000 euros corresponents a la part proporcional de la transferència de la competència, aprovada l’1 d’abril- i un 60% més del que es va disposar el 2017.

Aquesta xifra històrica és el resultat de la suma dels 1,47 milions de la transferència per al 2019, els 1,8 milions aportats de fons propis per part del Consell i els 250.000 euros extraordinaris aconseguits via Llei de finançament de consells. La resta fins arribar a la quantia final prové dels ingressos per vendes de productes de marxandatge, material promocional i entrades a recintes culturals.

“L’any que ve farem un esforç significatiu per continuar fent de Menorca una destinació turística atractiva i competitiva. Això serà possible, d’una banda, gràcies a la consecució de la competència de promoció turística i, d’altra, gràcies a la iniciativa i el lideratge per captar i acompanyar projectes beneficiosos per a la nostra illa. Aquest compromís confirma el lloc prioritari que el turisme ocupa en l’acció política de l’actual equip de govern”.
Maite Salord Ripoll
Vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística

Més promoció i més producte
Dels comptes de la FFTM aprovats avui pel patronat amb el vot favorable dels membres de l’equip de govern i el vot en contra dels representants empresarials i el PP, destaca el capítol dedicat purament a promoció turística i dotat amb una partida històrica de 2.193.720,25 euros, el que representa una variació anual de quasi un 60%, idèntica a l’aplicada a tot el pressupost. Per fer-se una idea de l’abast d’aquesta xifra cal remuntar-se als anys anteriors i veure que la fundació gestionava un pressupost similar i, fins i tot, inferior per a desplegar tota la seva activitat -entre 2012 i 2017 no va superar els 2,3 milions-.

El capítol de producte també creix substancialment fins a arribar als 805.221,80 euros, deixant una variació interanual d’un +85%. La decisió de reforçar aquest capítol deixa a les clares la voluntat de la FFTM de donar un impuls a la creació i estructuració de productes innovadors i diferenciats que facin de Menorca una destinació de qualitat i competitiva.

Així mateix, d’acord amb les línies estratègiques fixades per la FFTM, s’estableixen per primera vegada capítols específics sobre coneixement, innovació i connectivitat amb una assignació respectiva de 110.596, 78.095 i 106.765 euros.

Més autonomia i més recursos humans
El de 2019 serà el primer pressupost en matèria turística que es gestionarà íntegrament i autònomament des de Menorca. Aquesta circumstància, sumada al volum de recursos econòmics de què es disposarà, fa necessària l’ampliació del nombre de treballadors de la FFTM per assegurar una gestió eficaç i responsable. De fet, la mateixa transferència de la competència de promoció turística té assignades cinc places laborals.

Així, la partida que la FFTM destinarà a personal inclou la previsió d’aquesta despesa en un futur i suma 1.147.591 euros, xifra que representa un 31,2% del pressupost total i el percentatge més baix dels darrers anys, un fet significatiu si es té present que també preveu les millores salarials derivades de l’entrada en vigor del conveni col·lectiu que regeix les relacions laborals entre la FFTM i el seu personal. Cal tenir en compte, a més a més, que quan es convoquin i s’ocupin les noves places, la plantilla de la FFTM comptarà amb 39 treballadors, tres menys que abans de l’ERO aplicat l’any 2012.

Pla d’actuació 2019
El patronat de la FFTM també ha aprovat avui el pla d’actuació de l’any 2019, un document ordinari que s’ha de remetre al protectorat de fundacions del Govern balear i que recull els objectius i les activitats que la FFTM preveu desenvolupar durant l’exercici següent en els quatre àmbits en els quals és competent: informació, qualitat, producte i promoció.

No inclou accions, mesures o partides específiques però apunta, entre d’altres, les següents línies de feina:
• Centrar la promoció en Menorca Reserva de Biosfera;
• Enfocar l’estratègia de posicionament de la destinació cap a la qualitat;
• Millorar la visibilitat online de Menorca;
• Fer promoció especialitzada de productes turístics i desenvolupar estratègies específiques segons mercats i segments;
• Donar un espai destacat al projectes Menorca Esportiva, Menorca Accessible i Menorca Cosmopolita;
• Incrementar l’assistència a fires especialitzades;
• Apostar per les accions de màrqueting en destí;
• Millorar la connectivitat directe amb noves rutes i increment de freqüències;
• Potenciar les accions de col·laboració amb companyies aèries i marítimes;
• Participar en fòrums internacionals de connectivitat aèria;
• Fer feina amb els segments estratègics de turisme per desenvolupar productes innovadors i diferenciadors.
• Crear i impulsar productes i serveis experiencials que donin resposta a noves formes de consum;
• Millorar l’experiència del visitant en destí;
• Homogeneïtzar la informació i la imatge turística de Menorca en destí;
• Fomentar l’associacionisme empresarial a través de clústers i clubs de producte;
• Reforçar el coneixement i l’adquisició d’informació estratègica per a la gestió turística;
• Promocionar la cultura de la innovació entre els empresaris del sector turístic;
• Incentivar i donar suport a projectes innovadors en turisme.

És, per tant, una primera passa a l’hora d’abordar l’any entrant. Aquest document s’ha de completar amb el pla d’accions que desglossarà totes les mesures que es duran a terme al llarg del proper any.

Maó, 3 de desembre del 2018


Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
 
Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) El PTI marca el model de desenvolupament de l'illa. Aquí podeu consultar el document en la seva integritat.
Carpeta Ciutadana Carpeta Ciutadana Apropam l'administració a la ciutadania. Els teus expedients a tan sols un clic. Demana el teu PIN CIUTADÀ
Menorca Talaiòtica Menorca Talaiòtica
Web Reserva de Biosfera Web Reserva de Biosfera Informa't de les novetats sobre les funcions de conservació, desenvolupament i de la Reserva de Biosfera.
IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca) IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca)
SAC SAC El Consell ofereix un servei integral d’atenció a la ciutadania. Informa’t de tots els tràmits que hi pots realitzar.
Contractació i Perfil del Contractant Contractació i Perfil del Contractant Contractes, licitacions, contractar, licitar, licitador
BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears
 
 
 

  © Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
 
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 2.1  |  RSS