Notícies i actualitat

La FFTM confia en millorar el comportament del mercat alemany

Data : 07/03/2018

Touroperadors alemanys i companyies aèries traslladen als responsables de la FFTM la seva confiança en la destinació i en el bon funcionament de la temporada, i confirmen que el volum de vendes de places es troba en nombres positius.

Maite Salord: “Som una illa verda, segura, tenim infraestructures i serveis de qualitat, a més d’una oferta cultural i gastronòmica rica i variada. El nostre gran handicap és la connectivitat, ho sabem i hi estem dedicant tots els nostres esforços”.


La Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) ha mantingut diversos contactes amb operadors
turístics alemanys i companyies aèries durant la primera jornada de la Internationale Tourismus Börse, que se celebra a Berlín del 7 a l’11 de març.

Tot i que no ha transcendit la xifra aproximada de reserves comptabilitzades a dia d’avui, tant touroperadors com aerolínies han traslladat a la FFTM la seva confiança en la destinació i en el bon funcionament de la temporada. De fet, els directius d’unes i altres empreses, entre les quals es trobaven TUI, FTI, RTK i Eurowings, han assegurat que en aquests moments el volum de vendes de places cap a Menorca es troba en nombres positius.

Accions per augmentar la visibilitat
El missatge ha estat gairebé unànime: Menorca té atractius suficients per captar turistes alemanys -és una destinació de qualitat, segura i verda-; tanmateix, ha de guanyar en visibilitat i diferenciació. En aquest sentit, s’han d’entendre les accions promocionals impulsades per la FFTM, en col·laboració amb el sector empresarial, per millorar la imatge i incrementar el coneixement que de Menorca en tenen els alemanys.

Una dada que confirma el bon camí iniciat l’han facilitada des d’RTK Reisen, un dels majors conglomerats d’agències de viatges de l’Europa central. Segons la informació aportada, fa dos anys el 85% dels agents de viatge de la seva xarxa no coneixia la destinació; en aquests moments, aquesta xifra s’ha reduït fins al 60%.

Per continuar millorant l’índex de coneixement, la FFTM es planteja fer una acció potent amb aquest grup empresarial de cara a l’any que ve, a més de mantenir la seva aposta per accions específiques com ara l’organització de press trips i fam trips, l’assistència a fires i workshops, el reforçament de campanyes de màrqueting offline i online, i també les col·laboracions amb televisions i plataformes digitals.

“Anem pel bon camí”
Des de Regne Unit han arribat també novetats. British Airways ha anunciat que sumarà una nova ruta amb Menorca, de manera que aquesta temporada la companyia britànica de referència enllaçarà l’illa amb dos aeroports londinencs: Heathrow, on ja operava l’any passat, i Gatwick. També Jet2 ha confirmat les previsions positives avançades a la World Travel Market i FITUR.

“La informació que ens han facilitat touroperadors i companyies aèries ens confirma que anem pel bon camí, però la complexitat del context socioeconòmic i geopolític ens obliga a ser prudents”, assenyala Maite Salord, consellera de Promoció Turística.

Tanmateix, Salord no ha dubtat a l’hora de reafirmar les fortaleses que té Menorca per fer-se present en els principals mercats europeus. “Som una illa verda, una illa segura, tenim infraestructures i serveis de qualitat, a més d’una oferta cultural i gastronòmica rica i variada. El nostre gran handicap és la connectivitat, ho sabem i hi estem dedicant tots els nostres esforços”, reconeix.

Els resultats ja són visibles. En els darrers dos-tres anys, la relació d’arribades des de Regne Unit ha crescut i al mateix temps ha experimentat una tendència cap a l’equilibri, entre touroperació i client final. Aquesta mateixa fórmula s’està aplicant a Alemanya, que enguany comptarà amb més rutes operades per companyies low cost i regulars, una via que al mateix temps serveix per facilitar l’entrada a Menorca de touroperadors mitjans i petits.

Un mercat estratègic
L’alemany és un dels mercats emissors estratègics per a Menorca. Ho és per diverses raons, una de les quals és el seu fort component desestacionalitzador. Per fer-se’n una idea, el 45,6% dels 71.865 turistes alemanys que van venir l’any passat ho van fer en primavera i tardor.

A més, els alemanys són viatgers curiosos, interessats a conèixer els llocs que visiten, fer activitats alternatives a l’oci familiar i al “sol I platja” i viure experiències de qualitat, amb els beneficis que tot això comporta per a l’oferta complementària.

“Hem de fer feina perquè creixi la demanda des d’Alemanya. D’aquesta manera incidirem directament en l’allargament de la temporada turística i, de retruc, en la millora de l’activitat econòmica i del mercat laboral”, afegeix la consellera.

Maó, 7 de març de 2018.



 

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
Imatges relacionades
Foto 1Foto 2Foto 3Foto 4Foto 5
 
 
Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) El PTI marca el model de desenvolupament de l'illa. Aquí podeu consultar el document en la seva integritat.
Carpeta Ciutadana Carpeta Ciutadana Apropam l'administració a la ciutadania. Els teus expedients a tan sols un clic. Demana el teu PIN CIUTADÀ
Menorca Talaiòtica Menorca Talaiòtica
Web Reserva de Biosfera Web Reserva de Biosfera Informa't de les novetats sobre les funcions de conservació, desenvolupament i de la Reserva de Biosfera.
IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca) IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca)
SAC SAC El Consell ofereix un servei integral d’atenció a la ciutadania. Informa’t de tots els tràmits que hi pots realitzar.
Contractació i Perfil del Contractant Contractació i Perfil del Contractant Contractes, licitacions, contractar, licitar, licitador
BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears
 
 
 

  © Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
 
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 2.1  |  RSS