Notícies i actualitat

El Consell Insular de Menorca signa el contracte d'obres de la millora del nus d'accés a Alaior des de la carretera general

Data : 27/06/2017

El conseller de Mobilitat Miquel Preto i Jordi Joan Pinyol, representant de la UTE formada per Copcisa, Construcciones Olives, M. Polo i Juan Mora, han signat avui el contracte d’obres per a la Millora del nus d’accés a Alaior des de la carretera general.

La contractació suma un import total de 1.588.131,83 euros més IVA.

El nus d’accés a Alaior s’executarà en una primera fase independent de la resta del tram que arriba fins a Maó. Cal dir que aquesta primera fase comprendrà un tram d’un quilòmetre de longitud entorn de l’actual accés a Alaior. Serà el primer punt on es reprendran les obres de millora de la carretera Me-1 en el tram de Maó a Alaior, iniciades durant l’anterior mandat, després que en el mes de febrer de 2016 es rescindís el contracte d’obres davant la impossibilitat d’executar-les en els termes inicialment pactats a causa de les deficiències i imprevisions, tant del projecte constructiu que es va treure a licitació com del projecte refós que incloïa les millores i variants ofertes pel contractista.
La revisió del nus s’ha basat en les directrius tècniques establertes arrel de la voluntat de l’actual equip de govern de reconduir els projectes de millora de la carretera general tenint en compte criteris de sostenibilitat ambiental i econòmica així com de seguretat viària:

1.- Ampliar vorals fins a 2,5 m d’amplada.
2.- Prohibició de girs a l’esquerra no canalitzats, el que implica concentrar els girs a l’esquerra en una sèrie de punts habilitats per al canvi de sentit.
3.- Canvis de sentit en nusos adequats per a l’efecte (màx. 2,5-3 km):
3.1.- En tram interurbà: canvis de sentit en interseccions canalitzades a nivell. Excepcionalment, en cas de camí amb continuïtat a banda i banda de la carretera i justificat per un trànsit transversal suficient o altra dificultat tècnica es podrà valorar una solució a diferent nivell mitjançant un calaix.
3.2.- En tram urbà - Variant: canvis de sentit en enllaços a diferent nivell. Camins transversals a diferent nivell, amb accés des de la carretera o no.
3.3.- En tram urbà - Travessera: canvis de sentit en interseccions regulades mitjançant rotondes a nivell.

Seguint aquests criteris, en trobar-se aquest nus en un tram urbà de variant i tenint en compte que el trànsit que s’incorpora a la carretera general en aquesta intersecció és important com a conseqüència de ser l’accés al polígon industrial d’Alaior, la solució adoptada per a la millora d’aquest nus és d’una rotonda a nivell inferior.

Així, el disseny del nus s’ha basat en dues premises: mantenir la mateixa tipologia amb rotonda inferior, reduint les seves dimensions respecte del projecte constructiu de 2013; i resoldre les seves mancances, quant a serveis afectats (com les línies elèctriques) i sobrevingudes durant l’execució de les obres abans de rescindir el contracte el febrer del 2016.

La previsió de la institució insular és iniciar l’execució de les obres els darrers dies del mes d’agost o els primers dies del mes de setembre de 2017, per tal que les afeccions més importants al trànsit es produexin a partir de la segona quinzena d’octubre.

Per altra banda, per a la reconducció de les obres de la resta del tram fins a Maó, en aquest moment s’han iniciat els teballs de revisió del projecte de Millora de la carretera Me-1 en el tram Maó-Alaior, entre els punts quilomètrics 1+100 i 10+170.

Cal recordar que per a la redacció d’aquesta revisió el Consell Insular està a l’espera del que resolgui la Comissió Balear de Medi Ambient respecte de l’enllaç de l’Argentina, després que el juliol de 2016 instés a la institució insular a modificar el projecte, a reconduir les obres afectades, i a que es dissenyi una opció que eviti un increment del risc d’inundació, una ocupació de territori molt major i prioritzant plantejar alternatives a nivell. És important recordar que la tipologia de nus dissenyat per a l’accés a l’Argentina per l’anterior equip de govern no s’ajusta les directrius tècniques establertes per a la revisió dels projectes de millora de la carretera general, per trobar-se en un tram interurbà de carretera, a més de presentar una incorporació de trànsit a la mateixa molt inferior a la que es produeix a l’accés al plígon industrial d’Alaior.

Maó, 27 de juny de 2017

 

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
 
 
Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) El PTI marca el model de desenvolupament de l'illa. Aquí podeu consultar el document en la seva integritat.
Carpeta Ciutadana Carpeta Ciutadana Apropam l'administració a la ciutadania. Els teus expedients a tan sols un clic. Demana el teu PIN CIUTADÀ
Menorca Talaiòtica Menorca Talaiòtica
Web Reserva de Biosfera Web Reserva de Biosfera Informa't de les novetats sobre les funcions de conservació, desenvolupament i de la Reserva de Biosfera.
IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca) IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca)
SAC SAC El Consell ofereix un servei integral d’atenció a la ciutadania. Informa’t de tots els tràmits que hi pots realitzar.
Contractació i Perfil del Contractant Contractació i Perfil del Contractant Contractes, licitacions, contractar, licitar, licitador
BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears
 
 
 

  © Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
 
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 2.1  |  RSS