La segona jornada de la ITB ha deixat bones sensacions. Als anuncis fets ahir per Eurowings, que avançarà l’operativa al 9 d’abril des dels aeroports de Colonya i Düsseldorf, i pel portal Holiday Check, que registra un increment anual de reserves del 3,2%, se suma el fet avui per Alltours. Els directius del touroperador alemany han confirmat aquest matí el bon ritme pel que fa a la comercialització de places cap a Menorca.
Segons les dades que han donat a conèixer a la trobada organitzada per l’Agència de Turisme de Balears, a hores d’ara les reserves estan un 20% per damunt dels registres de l’any passat, quan van vendre més de 6.000 places a l’illa. Aquest bon comportament confirma la tendència creixent experimentada per Alltours a Menorca en els darrers anys, un escenari que els duu a mirar el futur en clau positiva.
Per la seva banda, TUI també s’ha pronunciat en termes positius sobre Menorca. Les previsions fetes públiques en les darreres setmanes que alertaven d’una caiguda de la capacitat aèria programada s’han diluït després que el gegant de la touroperació hagi valorat positivament el comportament de la destinació menorquina. Sense entrar a donar dades concretes, els responsables de TUI han assenyalat que estan satisfets amb Canàries, algunes destinacions de la península, Menorca i Eivissa, i han confirmat que les Illes Balears “continuen sent les illes preferides dels alemanys”. Neckermann s’ha pronunciat en la mateixa línia.
Al marge dels contactes mantinguts amb els principals operadors turístics d’Alemanya, la Fundació Foment de Turisme de Menorca ha continuat les reunions de feina per establir nous acords de col·laboració que permetin dur a terme accions promocionals per millorar la imatge i la visibilitat de l’illa al mercat germànic, considerat estratègic pel seu component desestacionalitzador i per ser clau per a la diversificació dels fluixos turístics.
L’objectiu d’aquestes accions serà mostrar Menorca com una illa autèntica, posseïdora d’un entorn natural únic en un espai altament explotat com és la Mediterrània i d’un patrimoni arqueològic i cultural excepcional. La declaració de la Reserva de la Biosfera i la candidatura a Patrimoni Mundial seran, en aquest sentit, dos bons reclams.
Però la promoció també anirà encaminada a donar a conèixer altres valors que aportin diferenciació a la destinació. És el cas de la gastronomia, l’oci i l’esport a l’aire lliure, les tradicions i, com no, intangibles com la tranquil·litat, la qualitat de vida, la seguretat o l’hospitalitat.
Maó, 9 de març de 2017