El reportatge sobre Menorca publicat en el “Evening Standard”, com un dels actes de celebració del desè aniversari de l'inici de l'activitat de la companyia des de l'aeroport londinenc “London City”, ha tingut una repercussió que ha sorprès fins i tot a la pròpia aerolínia que ha vist com s'ha incrementat en un 33 % el nombre de reserves per viatjar a Menorca respecte a la realitzades en 2012.
L'ens de gestió de la promoció turística del Consell Insular, en estreta col·laboració amb Visit Menorca, ha aprofitat l'acceptació que té Menorca al mercat turístic britànic i l'interès que aquesta acceptació ha despertat en British Airways com línia de negoci per col·laborar en una acció de promoció de Menorca. Per a això, el departament de comunicació i màrqueting de l'aerolínia ha triat un format original en un suport de gran acceptació a Regne Unit i amb un personatge de gran importància i popularitat a Gran Bretanya.
L'acció va consistir en l'enregistrament d'un vídeo amb Simon Calder, un famós periodista anglès especialista en la temàtica de viatges i amb elevat índex de credibilitat i fama al seu país. Calder va gravar un vídeo sobre Menorca que s'emet en una de la televisions on line de major penetració a Regne Unit, la “London Evening Standard”. A més, en la mateixa web va penjar també un reportatge escrit sobre la seducció que exerceix Menorca en el visitant, tant per la seva naturalesa, paisatge, cuina i cultura.
El bàner amb el reportatge de Menorca va rebre un total de 3,5 milions de visites durant la campanya, una acceptació que eleva l'impacte econòmic fins a les 100.000 lliures esterlines, una promoció de primer ordre. L’“Evening Standard” va ser llegit durant l'acció per 1’2 milions de britànics, la qual cosa significa que 50 persones van agafar una còpia de l’Evening Standard cada 50 segons.
Maó, 16 maig de 2013