El Departament de Benestar Social i Joventut de Menorca ha organitzat una jornada de treball amb la qual s'ha pogut comptar amb la responsable de la Fiscalia de Menors amb l'objectiu de reforçar la col·laboració entre administracions i els diferents cossos de seguretat en els casos relacionats amb menors.
Amb l'experiència de la fiscal de Menors, Rosario García, s'han posat en comú avui a la seu del Consell Insular de la plaça Biosfera les directrius i la delimitació de les competències en què intervenen quan es produeix un cas que afecta un menor.
Hi han participat representants de la Guàrdia Civil, de la Policia Nacional i de les diferents policies locals, a més de l'equip de Menors i del Servei de Drogodependències del Consell Insular. Així mateix, ha intervingut en aquesta reunió el director insular de l'Administració General de l'Estat a Menorca, Javier López Cerón, que ha volgut escoltar de primera mà la informació i tenir un intercanvi d'impressions amb tots els agents socials que prenen part en la feina amb menors. Aquesta jornada ha estat oberta per la consellera de Benestar Social i Joventut, Aurora Herráiz,
El Consell Insular de Menorca té competències en els casos de protecció de menors, mentre que del vessant de reforma se'n fa càrrec el Govern balear. «La màxima responsable de la Fiscalia de Menors, Rosario García, s'ha posat a la nostra disposició per fer avui aquesta xerrada i, d'aquesta manera, compartir coneixements i experiències; mentre que demà està previst que continuï aquesta jornada de feina amb una altra reunió específica amb l'equip de Menorca del Consell Insular», explica la consellera Herráiz.
Maó, 22 d'abril de 2013