Notícies i actualitat

El Consell Insular de Menorca exposa el projecte de millora de la carretera ME-1 a Caeb i Pime

Data : 11/01/2013

El conseller de Mobilitat i Projectes del Consell Insular de Menorca, Luis Alejandre Sintes, i l'Enginyer de Camins redactor dels projectes de traçat entre Maó - Alaior i Ciutadella - Ferreries, Rodrigo del Pozo Gutiérrez, han participat avui en una taula rodona a la seu del Consell Insular de Menorca per explicar el projecte de millora de la carretera ME-1.

A la jornada informativa han assistit membres de CAEB i PIMe, entre els que s’hi trobaven representants d’algunes de les constructores de Menorca, tots els concessionaris de transport públic, serveis discrecionals, Astrame i d’altres, en total 31 persones.

Durant l’exposició dels projectes s’han explicat els principals paràmetres i objectius de la obra. En primer lloc s’ha recordat que les dotacions pressupostàries del ministeri de Foment són finalistes, motiu pel qual només es poden invertir en la ME-1 (xarxa d’interès estatal-general). Aquesta dotació es dóna a Menorca en virtut de la Llei 12/1996 en la qual s'estableix aquesta compensació a raó de la insularitat. Les obres de la ME-1 Maó-Alaior s'haurien d'haver començat l'any 2010, mentre que les obres del tram Ciutadella-Ferreries s'haurien d'haver iniciat l'any 2011.

A dia d'avui, el CIMe té avançats 16.964.140 milions d'euros pendents de gastar en ambdues obres. La nova secció de la via inclourà 2,5 metres de voral en tota la seva amplària. La prohibició de girs a l’esquerra és normativa en vies amb IMD (intensitat mitjana de vehicles) superiors a 5.000 i Menorca compta amb una IMD mitjana de 16.000 vehicles. Norma que respon a l'ordre de 16 de desembre de 1997 del ministeri de Foment.

S'estableixen canvis de sentit a cada 1,5-2,5 Kilòmetres a fi de que els vehicles puguin donar la volta sense haver d'arribar a la població següent per canviar de sentit de circulació. Aquests canvis de sentit s'estableixen en zones de topografia deprimida a fi d’evitar en excés els moviments de terra, i causar el mínim impacte visual.

En l’actualitat els canvis de sentit més similars als projectats en la ME-1 són: el calaix de la variant d'Alaior cap a Cala en Porter o en Sa Costa Nova el de Cala Pilar.

Durant la taula rodona s’han fet tots els aclariments que s'han requerit per part dels assistents i finalment s'han rebut totes les seves idees amb la finalitat d'implementar-les en la mesura del possible en aquest projecte.

Maó, 11 de gener de 2013

 

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
Imatges relacionades
Foto 3
 
 
Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) El PTI marca el model de desenvolupament de l'illa. Aquí podeu consultar el document en la seva integritat.
Carpeta Ciutadana Carpeta Ciutadana Apropam l'administració a la ciutadania. Els teus expedients a tan sols un clic. Demana el teu PIN CIUTADÀ
Menorca Talaiòtica Menorca Talaiòtica
Web Reserva de Biosfera Web Reserva de Biosfera Informa't de les novetats sobre les funcions de conservació, desenvolupament i de la Reserva de Biosfera.
IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca) IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca)
SAC SAC El Consell ofereix un servei integral d’atenció a la ciutadania. Informa’t de tots els tràmits que hi pots realitzar.
Contractació i Perfil del Contractant Contractació i Perfil del Contractant Contractes, licitacions, contractar, licitar, licitador
BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears
 
 
 

  © Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
 
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 2.1  |  RSS