La presidenta del Consell Insular de Menorca, Maite Salord, va rebre ahir a un grup d'agents de viatge francesos coordinat pel touroperador FRAM. La trobada va tenir lloc a la plaça des Born de Ciutadella.
Els agents van arribar a l’illa per conèixer la destinació i poder comercialitzar-la millor en origen. Han valorat, sobretot, la riquesa natural i paisatgística de Menorca (l'han qualificada de "destinació autèntica"), la cultura i la gastronomia, el patrimoni prehistòric i les tradicions. A la trobada també hi va ser present la directora general de FRAM, Isabelle Cordier.
Aquest fam trip compta amb la col·laboració de la Fundació Foment del Turisme de Menorca i s'emmarca dintre de l'estratègia de promoció i comunicació seguida per millorar el posicionament de Menorca al mercat francès.
Els clients de FRAM són d'elevat poder adquisitiu. L'aposta feta per aquest touroperador se suma a la que fan Look Voyages, Marmara i Thomas Cook-França (aquest darrer entra enguany per primera vegada a Menorca), a més de la que fan companyies aèries regulars i low cost.
El mercat francès serà un dels que més creixerà aquest any en termes relatius. Cal tenir en compte que l'any passat, entre maig i octubre, van arribar més de 33.500 francesos, quasi el doble que l'any 2014, quan es van comptabilitzar 18.169 arribades.
Per a Menorca el mercat francès és un mercat interessant perquè té potencial de creixement, perquè ajuda a diversificar, perquè valora la natura, la cultura i la gastronomia, perquè vol viure experiències, perquè desestacionalitza i perquè té un nivell de despesa destacable.
L’illa estarà connectada aquesta temporada amb sis aeroports francesos: París, Lyon, Lille, Nantes, Toulouse i Bordeus. Les connexions han començat a l'abril i està previst que s'allarguin fins a l'octubre.
Maó, 26 d’abril de 2016