El Servei de Carreteres informa que el fet de substituir la tipologia de canvis de sentit de rotonda a diferent nivell per intersecció al mateix nivell no suposa de cap manera cap augment dels recorreguts damunt la carretera motivats per la prohibició de tots els girs a l’esquerra no canalitzats.
En el cas dels vehicles que surtin de la ITV i vulguin circular en sentit Ciutadella hauran d’anar a fer el canvi de sentit davant del Camí des Caragolí. Aquest canvi de sentit dissenyat a la intersecció amb el Camí des Caragolí no ha sofert cap variació respecte del projecte aprovat pel Partit Popular el mes de maig de 2015, així com el recorregut que aquests vehicles hauran de fer.
Pel que fa a la inseguretat dels carrils centrals del tram Ciutadella-Ferreries de la Me-1 de la qual parla el Partit Popular, l’actual equip de govern subratlla que en el projecte aprovat per l’oposició durant el mandat 2011-2015 ja s’havien dissenyat tres interseccions canalitzades amb carrils centrals d’espera ubicats a: Camí dels Alocs, davant la Naveta des Tudons i en el Camí des Caragolí. En la redacció actual del projecte solament s’ha substituït la rotonda a nivell inferior de Son Sintes per una intersecció a nivell igual que les ja projectades durant el mandat anterior. En aquest sentit, l’equip de govern no enten perquè ara suposen un problema per a la seguretat quan el Partit Popular les va aprovar en el seu dia.
Cal recordar que en els avanços del projecte Alaior-Ferreries també hi ha tres interseccions canalitzades amb carrils d’espera que també van ser dissenyats durant el mandat del Partit Popular, que són: la intersecció amb el Camí de Torre Solí, la intersecció amb la carretera des Migjorn Gran en el tram des Plans d’Alaior i l’accés a la benzinera de la Me-1 situada entre Mercadal i Ferreries.
Maó, 16 de març de 2016