Inici El Consell Tràmits
 

Cèdula d'habitabilitat (duplicat)



Darrera modificació: 10/07/2018

Tramitar una nova sol·licitud

Objecte del Tràmit: Obtenir el duplicat de la cèdula d'habitabilitat. Aquest document té una validesa de 10 anys i l'expedeix el CIM d'acord amb la documentació específica que afecta a les condicions d'amidament, higiene i instal·lacions per a l'habitabilitat dels habitatges, locals i residencials.

 
Àmbit de responsabilitat: Departament d'Ordenació Territorial i Turística
 
Qui ho pot demanar: · Propietaris, llogaters o precaristes d'un habitatge, local o residencial.
Quan els propietaris de l'immoble per al qual es tramita la sol·licitud de la cèdula actuen a través de representant, la documentació justificativa haurà de ser aquesta, segons els casos.
1.- Autorització del propietari de l'immoble per als seus representants, mitjançant la presentació de la fotocòpia del DNI del propietari i la seva signatura en la sol·licitud.
2.- En cas de comunitats de veïns o comunitats de béns, l'autorització s'haurà d'acreditar mitjançant la presentació del poder notarial o certificació de l'acord de la comunitat de propietaris mitjançant el qual els propietaris autoritzen al representant per a la tramitació de la cèdula.
 
Requisits a complir: Acreditar la relació de titularitat de propietat o de titularitat temporal (llogaters, precaristes) sobre l'immoble objecte de la sol·licitud.
Presentar la documentació pertinent.
Cal indicar al document de sol·licitud la referència cadastral de l'habitatge o local. Es pot trobar aquesta informació al rebut de l'IBI o a la pàgina web de l'Oficina Virtual del Cadastre (http://www.sedecatastro.gob.es/)
 
Documentació a presentar: - Sol·licitud correctament emplenada.
- Documentació acreditativa de la titularitat (escriptura, contracte censal, nota registral). En aquelles sol·licituds de duplicat, sempre que el propietari no hagi canviat, serà suficient que s'indiqui a la sol·licitud i no haurà de tornar a presentar l'escriptura o nota registral.
- Fotografia actualitzada de l'immoble signada i datada pel sol·licitant
- Document de pagament de la taxa (exemplars corresponents a la Tresoreria i al Servei del CIM).


 
On es pot realitzar el tràmit:
Presencial: Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) Maó / Ciutadella
Per telèfon (només informació): 971 356050
Per correu: Plaça de la Biosfera 5, 07703 Maó
Per FAX (només informació): 971 368216
Correu electrònic (només informació):
Altres:
Plana web:
 
Què ha de fer el ciutadà:
1. Obtenir la informació necessària sobre la documentació que ha d'adjuntar a la sol·licitud
2. Realitzar el pagament de la taxa
3. Presentar la sol·licitud i la documentació al SAC

Terminis de ciutadà: Ho pot sol·licitar en qualsevol moment
Terminis del Consell Insular: Màxim 2 mesos
Tarifes aplicables: Duplicat de cèdules: 4,21 €
Resposta al ciutadà: Presencialment, o per correu postal si es sol·licita
 
Marc Legal: - Decret 145/1997, de 21 de novembre de 1997, mitjançant el qual es regulen les condicions d'amidament, higiene i instal·lacions per al disseny i l'habitabilitat d'habitatges, així com l'expedició de cèdules d'habitabilitat
- Decret 100/2001, de 13 de juliol, de mesures d'adequació de determinats procediments administratius de competència de la CAIB relatives al sentit del silenci i als terminis màxims per dictar i notificar resolució.
- Llei 16/2006, de 17 d'octubre, de règim jurídic de les licències integrades d'activitats de les Illes Balears
 
Sentit del Silenci Administratiu: Estimatori
 
Observacions: CAL INDICAR AL DOCUMENT DE SOL·LICITUD LA REFERÈNCIA CADASTRAL DE L'HABITATGE O LOCAL, QUE ES POT TROBAR AL REBUT DE L'IBI O A LA PÀGINA WEB DE L'OFICINA VIRTUAL DEL CADASTRE (http://www.sedecatastro.gob.es/)

En aquells casos en què la presentació de l'esmentat certificat es faci segons el RD 1000/2010, sobre el visat col·legiat obligatori (BOE núm. 190 de dia 6 d'agost de 2010), s'haurà d'aportar un certificat col·legial actualitzat relatiu al tècnic redactor del certificat d'habitabilitat.

 


Documents Relacionats: