Autorització específica per a la realització d'actuacions en l'àmbit dels serveis socials



Darrera modificació: 10/08/2016

Tramitar.

Objecte del Tràmit: Les persones físiques i jurídiques privades que, sense tenir la consideració d’entitat d’iniciativa privada de serveis socials, preveuen la realització d’actuacions en l’àmbit dels serveis socials han d’obtenir l’autorització específica per dur a terme aquestes actuacions.
 
Àmbit de responsabilitat: Departament de benestar social i família
 
Qui ho pot demanar: Les persones físiques i jurídiques privades abans descrites.
 
Requisits a complir: ---
 
Documentació a presentar: L’entitat interessada ha de presentar la sol·licitud d’autorització d’acord amb el model facilitat pel Consell Insular de Menorca. A aquesta sol·licitud, s’ha d’adjuntar un informe de l’actuació, que ha d’incloure, com a mínim, el lloc on s’ha de dur a terme, les persones destinatàries o el sector al qual s’adreça l’actuació, la durada, la previsió de finançament i, si cal, l’assegurança .
 
On es pot realitzar el tràmit:
Presencial: Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) Maó / Ciutadella
Per telèfon (només informació): 971356050
Per correu: Plaça de la Biosfera 5, 07703 Maó
Per FAX (només informació):
Correu electrònic (només informació): info.sac@cime.es
Altres:
Plana web: www.cime.es
 
Què ha de demanar el ciutadà:
1.- Presentar emplenat el model de sol·licitud facilitat perquè sigui enregistrat d’entrada, junt amb la documentació que l’ha d’acompanyar.
2.- Si és el cas, trametre la informació i documentació que li sigui requerida pel Consell Insular de Menorca.
3.- Mantenir les dades facilitades actualitzades en tot moment.

Terminis de ciutadà: L’autorització s'ha de sol·licitar abans d'iniciar l'activitat de prestació del servei.
Terminis del Consell Insular: 6 mesos.
Tarifes aplicables: Es tracta d'un tràmit gratuït.
Resposta al ciutadà: Per escrit.
 
Marc Legal: Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

Decret 123/2001, de 19 d'octubre de definició i regulació de les condicions mínimes d’obertura i funcionament dels centres i serveis per a persones majors, tant públics com privats, ubicats en el territori de les Illes Balears. (Parcialment derogat per l'anterior).

Decret 54/2013, de 5 de desembre, de modificació del Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

Decret 31/2016, de 27 de maig, de modificació del Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.
 
Sentit del Silenci Administratiu: El Consell Insular de Menorca haurà de dictar i notificar la resolució en el termini màxim de sis mesos, comptadors des de la data en què la sol·licitud hagi estat enregistrada. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi notificat la resolució expressa, la sol·licitud s’ha d’entendre estimada.
 
Observacions: 1.- La resolució concedint l’autorització, així com les incidències que es puguin produir, s’inscriuran d’ofici en el Registre Unificat de Serveis Socials.

2.- Les entitats que prestin serveis socials o organitzin actuacions específiques dins d’aquest àmbit, i que hagin obtingut l’autorització corresponent, han de complir les obligacions que es relacionen en l’article 29 del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

3.- L’autorització específica només és vàlida per a l’actuació o activitat i el termini de temps declarats en la sol·licitud i té efectes des de la data de la resolució fins a l’exhauriment del termini estipulat. No obstant això, es podrà acordar la pròrroga de la vigència de l’autorització, amb la petició prèvia raonada de la persona sol·licitant.

4.- En tot cas, la vigència d’aquesta autorització està condicionada al compliment dels requisits i les condicions que es puguin preveure reglamentàriament per a cada sector de serveis socials, així com als termes que es puguin establir en la resolució d’autorització.

5.- L’obtenció de l’autorització específica és una condició per poder concórrer a les convocatòries de subvencions i ajudes amb càrrec als pressupostos de les administracions públiques de les Illes Balears.

6.- Aquesta autorització no exceptua la persona interessada d’obtenir els altres tràmits prevists per la legislació vigent.

 


Documents Relacionats:




 
 
 
Carpeta Ciutadana Carpeta Ciutadana Apropam l'administració a la ciutadania. Els teus expedients a tan sols un clic. Demana el teu PIN CIUTADÀ
Menorca Talaiòtica Menorca Talaiòtica
Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) Pla Territorial Insular de Menorca (PTI) El PTI marca el model de desenvolupament de l'illa. Aquí podeu consultar el document en la seva integritat.
Web sobre adopcions i acolliments Web sobre adopcions i acolliments Aquí podeu informar-vos dels tràmits i procediments que s'han de seguir per adoptar o acollir un menor.
Web Reserva de Biosfera Web Reserva de Biosfera Informa't de les novetats sobre les funcions de conservació, desenvolupament i de la Reserva de Biosfera.
Web de l'Escola de Salut Pública Web de l'Escola de Salut Pública L’Escola de Salut Pública gaudeix d'una àmplia trajectòria al servei de la formació i innovació científica en el camp de la salut pública
Projecte ITACA Projecte ITACA ITACA és un estudi d'avaluació de l'efectivitat d'un tipus d'intervenció en una sèrie d'Instituts d'Educació Secundària amb la finalitat de disminuir la prevalença del tabaquisme.
IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca) IDE Menorca (cartografia i mapes de Menorca)
Salut jove Salut jove
SAC SAC El Consell ofereix un servei integral d’atenció a la ciutadania. Informa’t de tots els tràmits que hi pots realitzar.
INJOVE INJOVE Consulta tota la informació sobre activitats i serveis adreçats a la joventut.
Perfil del contractant Perfil del contractant Contractes, licitacions, contractar, licitar, licitador
BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears BOIB - Buttletí Oficial de les Illes Balears
 
 
 

  © Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
 
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 2.1  |  RSS