Notícies i actualitat

FFTM i ajuntament s'alien per millorar el producte turístic

Data : 20/02/2019

La Fundació Foment del Turisme de Menorca i els vuit ajuntaments reafirmen el seu compromís per fer créixer la marca Menorca mitjançant una informació i una imatge unificada i professionalitzada, l’impuls d’activitats que enriqueixin l’oferta i l’experiència turística i la potenciació del sistema de qualitat SICTED.

Avui, la vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística, Maite Salord, ha mantingut a la seu del Consell, a Maó, una reunió amb els regidors de turisme dels diferents ajuntaments a fi d’abordar diversos temes amb un fil conductor comú: la millora del producte turístic de l’illa.

“Des de la Fundació Foment del Turisme de Menorca i el Consell ens hem proposat sumar tots els esforços possibles per fer de la nostra illa una destinació de qualitat i competitiva. En aquesta missió, resulta del tot imprescindible la complicitat dels ajuntaments com a gestors de serveis adreçats a la població, resident i turista, i com a generadors d’activitats i productes que poden millorar l’experiència d’aquells que ens visiten. L’activitat econòmica principal a Menorca mereix que tots remem una mateixa direcció”.
Maite Salord Ripoll
Vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística

Informació turística
Un dels assumptes tractats ha estat el nou conveni de col·laboració, impulsat per primera vegada l’any passat amb l’objectiu de “coordinar el servei i el material d’informació turística, així com les accions de promoció del producte turístic” que es realitzen des dels ajuntaments.
A proposta de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM), l’acord interadministratiu, que comptarà amb una dotació màxima per ajuntament de 15.000 euros, incorporarà aquest any una nova línia per millorar l’accessibilitat a les zones turístiques.

D’aquesta manera, el nou conveni cobrirà aquelles actuacions municipals que es realitzin en els següents àmbits: a) creació i impuls del producte turístic en temporada baixa; b) estandardització de la producció de material informatiu; c) creació i adaptació de la imatge que emprin totes les oficines d’informació turística a la Marca Menorca; i d) adaptació d’espais turístics per a persones amb discapacitat.

Qualitat turística
La reunió també ha servit per donar un nou impuls a la implantació del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinacions (SICTED), projecte promogut per la Secretaria d’Estat de Turisme amb el suport de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) que acredita i reconeix l’esforç i el compromís de les empreses turístiques amb la qualitat i la millora contínua.

La consellera ha informat del resultat de la campanya de divulgació i sensibilització duta a terme l’any passat, com a resultat de la qual es van adherir al programa 21 nous establiments amb un balanç anual de 75 empreses acreditades i un increment del 38,9%. Una de les raons d’aquest èxit, com ha reconegut Salord, va ser la implicació dels ajuntaments en l’organització de les jornades informatives celebrades als diferents municipis, una implicació que se cerca reeditar aquest any per ampliar la xarxa SICTED i acreditar, d’aquesta manera, la qualitat de la destinació.

Finalment, també s’ha traslladat als regidors la proposta de desplegar conjuntament una oferta d’oci familiar a les zones turístiques a fi de millorar el producte que s’ofereix a les famílies que visiten Menorca en vacances, incrementar el seu grau de satisfacció i reforçar el posicionament de l’illa en un segment cada vegada més exigent.

Maó, 20 de febrer de 2019

 
Imatges relacionades
 
editar

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
Mapa

 
 
Comparteix aquest contingut
     
© Consell Insular de Menorca - Pl. Biosfera, 5 - 07703 MAÓ
Avís Legal  |  Accessibilitat  |  Mapa web  |  XHTML 1.0  |  CSS 3  |  RSS