Notícies i actualitat

Les rutes saludables deixen la seva emprenta a Maó

Data : 06/06/2014

El conseller d'Esports, Juanjo Pons; la batllesa de Maó, Àgueda Reynés, el responsable del Gabinet de Medicina Esportiva d'aquesta conselleria, el doctor Fernando Salom, la llicenciada en Educació Física, la técnica del programa Rutes Saludables Virginia Dorado, així com el cap de servei d'aquest departament, Miguel Ángel Milla, han presentat avui les ratjoles i els cartells que defineixen clarament el recorregut de les Rutes Saludables d'aquesta població.

Es tracta d'una iniciativa que va posar en marxa l'any passat la Conselleria d'Esports, a través del seu Gabinet de Medicina Esportiva, amb la col•laboració de l'Ajuntament de Maó i del Govern balear. Després que es decidís el disseny de les rutes, enguany s'ha procedit a marcar el recorregut per difondre i fomentar els hàbits saludables de la població.

Les rutes són Tot Maó amb 7,5 quilòmetres de distància (dues hores) amb 75 ratjoles de color vermell, Dalt Sant Joan, amb 3,14 quilòmetres i 45 minuts, amb 45 ratjoles blaves i Verge del Toro amb 2,5 quilòmetres i 40 minuts i amb 50 ratjoles de color verd. Com a màxim hi ha 250 metres entre ratjola i ratjola.

Aquesta iniciativa, emmarcada dintre del Programa de promoció de l'Activitat Física per a la Salut, està dirigit a la població adulta, persones amb una vida sedentària i/ o amb factors de risc cardiovascular (obesitat, hipertensió arterial, tabaquisme, diabetes tipus II i dislipèmies), i en una primera fase es va posar en marxa a la ciutat de Maó, com a projecte pilot, a través d’una selecció dels participants des dels Centres de Salut d’Atenció Primària de l’Ib-Salut.

Segons ha explicat avui el conseller Juanjo Pons està previst que s'estengui aquest 2014 a tots els municipis de l'illa i el proper en comptar amb les seves rutes serà Alaior. El disseny que ha inspirat el logo d'aquesta campanya, amb la forma de Menorca com a un peu, és de l'artista catalana però lligada a l'Illa Març Rabal.

Entre les recomanacions per caminar es troben les de utilitzar calçat esportiu i roba còmoda, evitar les hores de màxima insolació, beure aigua abans de tenir set, realitzar estiraments després i respectar les normes de seguretat vial.

A més de controlar el pes, tonificar la musculatura i mantenir els ossos forts, caminar a bon pas ajudar a controlar la diabetis, la pressió arterial, així com a disminuir l'ansietat i l'insomni.

Maó, 6 de juny de 2014

Imatges relacionades
 
editar

Compartir:   Publicar en facebook  Publicar en twitter
Mapa